چگونه اعتماد به نفس خودمان را افزایش دهیم؟
 
@****زندگی همراه عشق****@+فروشگاه اینترنتی
عشق,زندگی,سلامتی,شادابی,همه در........زندگی همراه عشق!
 
 

 

سلامت نیوز: استاد دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه «منظور افزایش اعتماد به نفس باید شناخت مناسبی از توانایی‌ها، نقاط قوت و ضعف خود داشته باشیم»، گفت:« به طور ذاتی افراد روی نقاط ضعف خود متمرکز هستند و در صورت نادیده گرفتن استعداد و توانایی های خود دچار کاهش اعتماد به نفس و عزت نفس پایین می‌شود.»

دکتر فرید براتی سده در گفتگو با خبرنگار سلامت نیوز، اظهار داشت:«در علم روانشناسی، اعتماد به نفس یکی از مؤلفه‌های مرتبط با خویشتن آدم است که فرد به توانایی‌های خود به طور کامل اشراف دارد و سعی می‌کند این آگاهی‌ها و توانایی‌ها را در رفتار و کارهای روزانه خود بکار ببرد.»

وی افزود:«اعتماد به نفس بخشی از عزت نفس است که با ویژگی‌های اجتماعی، زیستی، روابط خانوادگی و ژنتیک افراد در ارتباط است.»

مدیرکل سابق آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه «بر اساس شواهد موجود در جامعه،اعتماد به نفس مردان به دلیل نمایان شدن توانایی ها و فرهنگ خانواده ها بیشتر است»، تصریح کرد:« به منظور افزایش اعتماد به نفس باید شناخت مناسبی از توانایی ها، نقاط قوت و ضعف خود داشته باشیم تا به درستی روی نقاط قوت متمرکز و نقاط ضعف خود را برطرف کنیم.»

وی ادامه داد:«به طور ذاتی افراد روی نقاط ضعف خود متمرکز هستند و در صورت نادیده گرفتن استعداد و توانایی‌های خود دچار کاهش اعتماد به نفس و عزت نفس پایین می‌شود.»

این روانشناس اظهار داشت:«افراد باید یاد بگیرند روی نقاط مثبت و توانایی‌های خود متمرکز شوند و به خاطر کارهای مثبت خود را تشویق کنند تا بتوانند در جامعه مفید باشند و به اهداف خود برسند.»

براتی خاطر نشان کرد:« در صورتیکه روی نقاط مثبت تکیه و به نکات شادی‌آور توجه و خود را تشویق کنیم، اعتماد به نفس بالایی خواهیم داشت. در مراکز آموزشی و دانشگاههاباید به این اصل مهم توجه کنند تا به سمت اعتماد به نفس بالای جامعه پیش رویم.»

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 15 / 1 / 1390برچسب:عشق,زندگی,مشاوره,روانشناسی,عاشق,زناشویی,sms,اس ام اس,نویسندگی, :: 3:9 بعد از ظهر :: توسط : علی عباسی

درباره وبلاگ
من نشانی از تو ندارم اما نشانی ام را برای تو می نویسم: درعصرهای انتظار، به حوالی بی کسی قدم بگذار ! خیابان غربت را پیدا کن و وارد کوچه پس کوچه های تنهایی شو ! کلبه ی غریبی ام را پیدا کن ، ... ... کناربیدمجنون خزان زده و کنارمرداب ارزوهای رنگی ام ! درکلبه را باز کن و به سراغ بغض خیس پنجره برو ! حریر غمش را کنار بزن ! مرا می یابی... :(
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
ابتدا ما را با عنوان زندگی همراه عشق و آدرس 2nyabaeshg.mahtarin.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر بنویسید.






ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 699
بازدید دیروز : 1353
بازدید هفته : 699
بازدید ماه : 19755
بازدید کل : 231794
تعداد مطالب : 928
تعداد نظرات : 462
تعداد آنلاین : 3



نرم افزار دبيرخانه و بايگاني اورانوس نسخه 4 مجموعه نرم افزار و بازیهای آیفون، آیپد و آی پاد مجموعه بازی پرندگان خشمگین Angry Birds