مردانه زندگی کن!
 
@****زندگی همراه عشق****@+فروشگاه اینترنتی
عشق,زندگی,سلامتی,شادابی,همه در........زندگی همراه عشق!
 
 

- از شوخیهای بی جا و بی مورد جداً خودداری کنید. توجه داشته باشید که وقتی بعضی از اوقات شوخی بی مورد می کنید و دیگران فقط به احترام شما به زور لبخند می زنند ، همسرتان در مقابل دیگران از رفتارها و شوخیهای شوهرش خجالت می کشد.

در ضمن شوخی زیاد و تعریف وقت و بی وقت جوکها و خاطره های با مزه ،شما را از شکل یک مرد باوقار خارج می کند و حتماً همه این را می دانند که شوخی زیاد ، انسان را سبک می کند و اینکار، مختص آدمهای جلف است. به اندازه و در وقت خودش شوخی کنید. البته منظور این نیست که گرفته و عبوس باشید، بلکه همیشه خوش اخلاق بوده و در شوخ بودن زیاده روی نکنید.

2- همیشه با همسرتان مودبانه صحبت کنید. بعضی ها فکر می کنند بی ادبانه حرف زدن با همسر، نشانه ی صمیمت است. ولی به یاد داشته باشید که اگر بی ادبانه و یا با به کار بردن حرفهای زشت با او حرف بزنید، به طور ناخودآگاه به او اجازه می دهید او هم همینطور با شما حرف بزند. پس درست است که می گویند: «احترام هر کس دست خودش است»

حضرت علی(ع) در این مورد می فرمایند: «ادب و تربیت ارزش وجود توست، هر مقدار که بر ادب و تربیتت افزوده شود، قدر و قیمتت افزایش می یابد».
همین حکم در مورد داد و فریاد بر سر همسر هم صدق می کند ، اگر شما سر او داد بزنید بعد از یکی دو بار، قبح این کار در خانه از بین می رود و او هم متقابلا سر شما داد می زند و این با اصول «مردسالاری منطقی» مغایر است. اگر همسرتان کار اشتباهی کرد، اخم بکنید،با اوصحبت نکنید. ولی بی ادبی نکنید، فحش ندهید و داد نزنید و به محض اینکه همسرتان دست از کار اشتباهش برداشت ، موضوع را ندیده بگیرید از آن به بعد و هیچوقت درباره ی اشتباهش با او حرف نزنید.

3- سعی کنید با همسرتان جر و بحث نکنید. حتی اگر حق با شما باشد. مطمئن باشید اگر حق با شما ست ، در بیشتر موارد او این موضوع را می داند. در بسیاری از موارد او با پیش کشیدن حرفهای تکراری، فقط می خواهد نگرانیها و خستگیهایش را به شما بروز دهد و یا به نوعی توجه شما را به خودش جلب کند. بنابراین وقتی همسرتان شروع به بهانه گیری و شکایت از شما ، زیادی کارهایش و به هم ریختگی اوضاع و احوال کرد، فقط به حرفهایش گوش کنید و با حالت صورتتان نشان دهید که به حرفهایش توجه دارید. مثلاً لبخند بزنید و یا قیافه ی جدی بگیرید.

خیلی از اوقات فقط می خواهد حرف بزند و درد دل کند و نمی خواهد شما را مجاب و یا با خودش همراه کند. بنابراین همین که احساس کند به او توجه دارید ، به زودی عصبانیتش فروکش می کند و آرام می شود .اما باقر(ع) درباره  ی جر و بحث کردن بیخود فرموده اند «کسی که جر و بحث بیخودی می کند مورد فحش و دشنام قرار می گیرد.»

4- همانطور که در قسمتهای قبل گفته شد ، خانم ها با ازدواج دنبال تکیه گاه می گردند، کسی که در مواقع بحرانی بتوانند به او پناه ببرند. آنها می خواهند در مواجهه با ناملایمات و سختیها و خطرات که غیرقابل اجتناب بوده و در همه ی زندگیها وجود دارد کسی باشد که با تکیه به او احساس آرامش کنند.

در مواقع بحرانی مثل مرگ عزیزان، یا خبردار شدن از بیماری مهلک اطرافیان،  و یا در موقع بروز خطر، حتی اگر مضطرب شده اید و یا ترسیده اید، خویشتن دار باشید و ترس و اضطرابتان را بروز ندهید.
سعی کنید خودتان را آرام نشان دهید و به همسرتان هم آرامش بدهید. ممکن است اینکار غیرممکن به نظر برسد ولی با تلقین و تمرین می توان به خود مسلط شد. بعضی وقتها دیده شده در چنین مواقع مردها بیشتر از همسرانشان بی تابی و بی قراری می کنند. مرد هم مردهای قدیم!

اتفاقات تلخ و حوادث خطرناک هم جزء زندگی است و بالاخره به پایان می رسد ولی اگر در مواجهه با آنها رفتار منطقی و درستی داشته باشید ، وقتی همسرتان جریان را برای دیگران تعریف می کند واکنشهای شما را با افتخار برایشان بازگو خواهد کرد وبه شما افتخار می کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 4 / 4 / 1390برچسب:عشق,زندگی,دوس داشتن,دوستت دارم, :: 1:24 قبل از ظهر :: توسط : علی عباسی

درباره وبلاگ
من نشانی از تو ندارم اما نشانی ام را برای تو می نویسم: درعصرهای انتظار، به حوالی بی کسی قدم بگذار ! خیابان غربت را پیدا کن و وارد کوچه پس کوچه های تنهایی شو ! کلبه ی غریبی ام را پیدا کن ، ... ... کناربیدمجنون خزان زده و کنارمرداب ارزوهای رنگی ام ! درکلبه را باز کن و به سراغ بغض خیس پنجره برو ! حریر غمش را کنار بزن ! مرا می یابی... :(
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
ابتدا ما را با عنوان زندگی همراه عشق و آدرس 2nyabaeshg.mahtarin.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر بنویسید.






ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 523
بازدید دیروز : 1966
بازدید هفته : 2489
بازدید ماه : 21545
بازدید کل : 233584
تعداد مطالب : 928
تعداد نظرات : 462
تعداد آنلاین : 3



نرم افزار دبيرخانه و بايگاني اورانوس نسخه 4 مجموعه نرم افزار و بازیهای آیفون، آیپد و آی پاد مجموعه بازی پرندگان خشمگین Angry Birds